* بسمه تعالی * کلام نورانی

کلامکم نور و امرکم رشد و وصیتکم التقوی

قَالَ رَجُلٌ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام : یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَنَا مِنْ شِیعَتِکُمْ.فَقَالَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ ع: یَا عَبْدَ اللَّهِ- إِنْ کُنْتَ لَنَا فِی أَوَامِرِنَا وَ زَوَاجِرِنَا مُطِیعاً فَقَد صَدَقْتَ، وَ إِنْ کُنْتَ بِخِلَافِ ذَلِکَ فَلَا تَزِدْ فِی ذُنُوبِکَ- بِدَعْوَاکَ مَرْتَبَةً شَرِیفَةً لَسْتَ مِنْ أَهْلِهَا لَا تَقُلْ أَنَا مِنْ شِیعَتِکُمْ وَ لَکِنْ قُلْ أَنَا مِنْ مُوَالِیکُمْ وَ مُحِبِّیکُمْ وَ مُعَادِی أَعْدَائِکُمْ وَ أَنْتَ فِی خَیْرٍ وَ إِلَى خَیْرٍ

مردی به امام حسن مجتبی علیه السلام گفت یابن رسول الله من از شیعیان شما هستم. امام حسن علیه السلام به او فرمود ای بنده خدا اگر در اوامر و نواهی ما مطیع هستی که راست گفتی و اگر بخلاف این است با ادعای مقام بلندی که اهل آن نیستی بر گناهان خود نیفزای! نگو من از شیعیان شما هستم بلکه بگو من از موالی و محبین شما و دشمن دشمنان شما هستم که این هم خیر و عاقبتت رو بسوی خیر است.

                                 تفسیرمنسوب به امام حسن عسکری علیه السلام ص308
  • ۹۳/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی