* بسمه تعالی * کلام نورانی

کلامکم نور و امرکم رشد و وصیتکم التقوی

قَالَ صَفْوَانُ بْنُ مِهْرَانَ الْجَمَّالُ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ فَقَالَ لِی : یَا صَفْوَانُ کُلُ‏ شَیْ‏ءٍ مِنْکَ‏ حَسَنٌ‏ جَمِیلٌ‏ مَا خَلَا شَیْئاً وَاحِداً قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَیُّ شَیْ‏ءٍ قَالَ إِکْرَاؤُکَ جِمَالَکَ مِنْ هَذَا الرَّجُلِ یَعْنِی هَارُونَ قُلْتُ: وَ اللَّهِ مَا أَکْرَیْتُهُ أَشَراً وَ لَا بَطَراً وَ لَا لِصَیْدٍ وَ لَا لِلَّهْوِ، وَ لَکِنِّی أُکْرِیهِ لِهَذَا الطَّرِیقِ یَعْنِی طَرِیقَ مَکَّةَ، وَ لَا أَتَوَلَّاهُ بِنَفْسِی وَ لَکِنْ أَنْصِبُ مَعَهُ غِلْمَانِی، فَقَالَ لِی: یَا صَفْوَانُ أَ یَقَعُ کِرَاؤُکَ عَلَیْهِمْ قُلْتُ: نَعَمْ جُعِلْتُ فِدَاکَ، قَالَ فَقَالَ لِی أَ تُحِبُّ بَقَاءَهُمْ حَتَّى یَخْرُجَ‏ کِرَاؤُکَ قُلْتُ نَعَمْ، قَالَ فَمَنْ أَحَبَّ بَقَاءَهُمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ مَنْ کَانَ مِنْهُمْ کَانَ وَرَدَ النَّارَ...

صفوان جمّال مى‏ گوید: نزد امام کاظم علیه السلام رفتم به من فرمود : اى صفوان! همه چیز تو خوب و زیبنده است مگر یک چیز! عرض کردم : فدایت شوم، آن کدام است؟ فرمود : کرایه دادن شترانت به این مرد (یعنى هارون) گفتم: از روى سیری و سرکشی، یا براى شکار و کار لهو به او کرایه نداده ام، بلکه براى این راه، یعنى راه مکه، کرایه داده ام و من خودم شخصا متولی کارشان نیستم بلکه غلامانم را با آنها می فرستم. امام  فرمود: اى صفوان! آیا قرار نیست کرایه ات را پرداخت کنند؟  گفتم: چرا، فدایت شوم!

فرمود : آیا دوست داری باقی بمانند تا کرایه ات را پرداخت کنند؟ گفتم: آرى.

فرمود : هر کس بقاى ایشان (ظالمان) را دوست داشته باشد، از ایشان است و هر کس از ایشان باشد، اهل دوزخ است ...

رجال کَشی ص 441

  • ۹۳/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی