* بسمه تعالی * کلام نورانی

کلامکم نور و امرکم رشد و وصیتکم التقوی

 رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه وآله  أَنَّهُ أَمَرَ أَصْحَابَهُ بِذَبْحِ شَاةٍ فِی سَفَرٍ فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ عَلَیَّ ذَبْحُهَا وَ قَالَ الْآخَرُ عَلَیَّ سَلْخُهَا وَ قَالَ آخَرُ عَلَیَّ قَطْعُهَا وَ قَالَ آخَرُ عَلَیَّ طَبْخُهَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَیَّ أَنْ أَلْقُطَ لَکُمُ الْحَطَبَ فَقَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ لَا تُتْعِبَنَّ بِآبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا أَنْتَ نَحْنُ نَکْفِیکَ قَالَ عَرَفْتُ أَنَّکُمْ تَکْفُونِی وَ لَکِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَکْرَهُ مِنْ عَبْدِهِ إِذَا کَانَ مَعَ أَصْحَابِهِ أَنْ یَنْفَرِدَ مِنْ بَیْنِهِمْ- فَقَامَ ص یَلْقُطُ الْحَطَبَ لَهُمْ‏

روایت شده که پیامبر اکرم صلی الله علیه واله در سفری به اصحاب فرمودند تا گوسفندی ذبح کنند، یکی از اصحاب گفت ذبح آن با من ، دیگری گفت کندن پوست آن به عهده من سومی گفت من آنرا قطعه قطعه می کنم و دیگری گفت پختن آن با من. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود من هم برای شما هیزم می کَنم.

گفتند یارسول الله ما کار شما را انجام می دهیم. پیامبر فرمود می دانم شما انجام می دهید اما خداوند عزوجل دوست ندارد که وقتی بنده اش با همراهانی است خود را ازآنها جدا کند، پس برخاستند و برای ایشان هیزم کندند.

بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج‏73 ؛ ص273

  • ۹۲/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی